Особливості експлуатації СА

Всі слухові апарати, що випускаються, в повному об'ємі проходять випробування на відповідність технічним умовам, у тому числі і на стійкість до зношування. Причиною відмови слухового апарату в 90% випадків є недотримання користувачем правил, представлених в експлуатаційних документах (паспорт і керівництво по експлуатації). Найбільша кількість відмов доводиться на вузли і компоненти, що зазнають активних дій з боку людини: на регулятор гучності, перемикач, звуковий ріжок, перетворювачі — телефон і мікрофон. Найчастіше ці комплектуючі виходять з ладу саме в результаті недотримання користувачами необхідних норм експлуатації СА.

Термінексплуатації слухового апарату

Відповідно до прийнятих в нашій країні і загальновизнаними в світовій практиці стандартами, середній регламентований виробником термін служби завушних слухових апаратів складає 5 років, а внутрішньовушних – 3-4 роки. Фактично він визначається гарантованим терміном служби перетворювачів (мікрофону і телефону). Користувач має право пред'явити вимогу про ремонт СА: протягом гарантійного терміну - безкоштовно, а в післягарантійний період - за визначену плату.

Безкоштовне сервісне обслуговування здійснюється протягом гарантійного терміну роботи товару, який визначається організацією-виробником. Для слухових апаратів в більшості випадків він складає 1-2 роки. Гарантійний термін (термін, протягом якого ремонт здійснюється безкоштовно) указується в паспорті або в «Керівництві по експлуатації», які додаються до слухового апарату.

Гарантійниє зобов'язання не розповсюджуються на аксесуари (витратні матеріали), які можуть входити в комплектацію СА - стандартні вушні вкладиші і джерела живлення: повітряно-цинкові батареї і аккумулятторы.

Як правило, безкоштовне сервісне обслуговування здійснюється за наявності оригіналу паспорта (керівництво по експлуатації) на СА, в якому повинна бути проставлена дата продажу (видачі), штамп і підпис представника торгуючої (або що видала апарат безкоштовно) організації. За відсутності дати продажу в паспорті і гарантійному талоні гарантійні зобов'язання виробника (продавця) починаються з дати випуску апарату.

Гарантійні зобов'язання не розповсюджуються на СА:

  • з механічними пошкодженнями;
  • що мають сліди хімічної дії або ж що піддавалися самостійному розбиранню;
  • у ряді інших випадків, встановлених виробником СА. У цих випадках ремонт проводиться за рахунок користувача.

Рекомендації користувачам слухових апаратів

Перед початком використання слухового апарату уважно вивчите керівництво по експлуатації або паспорт СА. Дані рекомендації стосуються чинників, що мають значний вплив на його роботу.

Вплив біологічного середовища

В процесі експлуатації СА постійно піддається дії навколишнього середовища, а також природних виділень шкірного і волосяного покриву завушної області голови, які мають вельми агресивний кислотнолужний склад.

Дуже сильний вплив на рівень і якість звуку СА має вушна сірка. Вона може частково або повністю забивати отвір вушного вкладиша і переходу (ріжка) СА. Крім того, її дія на стандартний вушний вкладиш приводить до зміни структури матеріалу - він втрачає еластичність, стає ломким і жорстким, змінюється колір. Ці зміни приводять до поганого ущільнення слухового проходу і є однією з причин виникнення зворотного акустичного зв'язку - свисту, який багато користувачів відносять до браку СА.

Дії піддаються і неконтактуючі із слуховим проходом елементи апарату - пари сірки осідають усередині прозорого переходу (ріжка), змінюючи його прозорість і колір, а також активно проникають всередину апарату.

Разом з парами сірки, дуже сильним реагентом є людський піт. У технічних вимогах до слухових апаратів навіть обмовляються параметри їх стійкості до дії імітатора поту, проте реальний хімічний склад поту є складнішим і набагато агресивнішою речовиною.

З часом під впливом цих чинників відбувається забруднення внутрішніх елементів і порожнин СА, порушення ізоляції струмопровідних з'єднань і корозія контактних майданчиків, що відповідно приводить до виходу з ладу самого технічного пристрою.

Як показує багаторічний досвід сервісного обслуговування слухових апаратів, цього можна уникнути при дотриманні гігієни шкірного покриву голови і волосся. Щоденне протирання завушної області ватяним тампоном, просоченим гігієнічним лосьйоном, одеколоном або просто мильним розчином, і подальше висушування цього місця сухою серветкою збільшить термін служби Вашого слухового апарату.